Draaiboek
Het draaiboek werd opgesplitst in 2 luiken.
Luik 1 omschrijft de vaste informatie.
Luik 2 toont een gedetailleerde weergave van de timing op de dag van het event zelf.
Luik 1: vaste informatie
Dit gedeelte werd opgemaakt in Word.
Dit luik bevat alle informatie die tijdens het event plots dringend nodig kan zijn.
Alle contactgegevens werden opgelijst (met fictieve namen en gsm-nummers).
Voor de deelnemerslijst werd geen lijst opgemaakt met 120 verzonnen namen.
Het is de bedoeling 2 lijsten op te maken:
-
een alfabetische lijst met vermelding van de naam, voornaam, aanspreektitel (Dhr. / Mevr. / Dr. / …). De alfabetische lijst zou o.a. gebruikt worden om de aanwezigen af te punten bij het binnenkomen. Ook staat naast elke naam aan welke tafel deze gast zal zitten. Mocht er iemand bij de afroeping zijn tafel niet gehoord hebben, kan er snel op deze lijst gekeken worden en moeten niet alle tafels overlopen worden.
-
een lijst per tafel, met vermelding van de naam, voornaam, aanspreektitel (Dhr. / Mevr. / Dr. / …). Deze lijst zou gebruikt worden om de namen af te roepen om aan tafel te gaan.
Er werden ook 2 plannen toegevoegd aan het draaiboek.
Het eerste plan bevat de accommodatie met de nooduitgangen en de locatie van de brandblusapparaten en de EHBO box.
Bedoeling van dit plan is:
-
iedereen duidelijk te maken waar de nooduitgangen zich bevinden, alsook de plaats aan te duiden van de EHBO-box en de brandblusapparaten.
-
tonen van een overzicht van de accommodatie
-
weergeven van de tafelnummering
Ten tweede werd ook een ingezoomd plan van de eetzaal toegevoegd met daarop de aanduiding van de zitplaatsen van de gastsprekers, alsook nog eens een duidelijke weergave van de tafelnummering.
Gezien een diner geserveerd wordt, werd gekozen voor de banketstijl, waarbij gebruik wordt gemaakt van ronde tafels. De gastsprekers zitten verdeeld in de zaal. De gastsprekers werden bewust niet samen aan één tafel gezet, omdat het gaat om personen die gemotiveerd zijn voor het doel. Zij kunnen aan hun tafel lobbyen en tafelgenoten motiveren om promesses aan te gaan. De gastsprekers zitten wel allemaal aan een tafel dicht bij het podium, zodat ze gemakkelijk naar voor kunnen komen. De patiënt-gastspreker kan zich vanaf de positie aan zijn tafel (tafel 3) gemakkelijk verplaatsen zowel naar het podium, het sanitair, de nooduitgang, de uitgang, de orangerie.
Luik 2: timing
Dit gedeelte werd opgemaakt in Excel. Er werd gekozen voor een verticale lay-out.
Voor elke activiteit vinden we de 4W’s terug + eventuele opmerkingen.
-
Wanneer: van wanneer tot wanneer + de duur van de activiteit
-
Wat: omschrijving van de activiteit
-
Waar: waar moet deze activiteit uitgevoerd worden
-
Wie: wie is verantwoordelijk
-
Opmerkingen: eventuele extra opmerkingen